Miłosz Brzeziński
Trener personalny, mówca motywacyjny, Coach ICC, autor książki “Pracować i nie zwariować”. Prowadzi prezentacje i wykłady motywacyjne, zajęcia indywidualne w zakresie doskonalenia mistrzostwa osobistego. Doradca takich firm jak: Microsoft Polska, McDonald’s Polska, PKO BP, Grafton Recruitment, Rzeczpospolitej, DHL, Wydawnictwa Naukowego PWN, ITI, Tequilla TBWA.
Renata Gut
Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, przedsiębiorca, z wykształcenia germanista, absolwentka Siódmej Edycji MBA w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Absolwent z roku 1996. Obecnie wykładowca na tej uczelni prowadzi według autorskiego programu przedmiot: Zarządzanie sobą , wykorzystywanie zasobów osobistych. Przedmiot wykorzystuje współczesną wiedzę o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz pokazuje jej zastosowanie w zarządzaniu. Umożliwia menadżerom rozpoznanie indywidualnych strategii działania, podejmowania decyzji, zarządzania sobą oraz zespołem. Współautorka książki “Zarządzanie sobą ”.
Katarzyna Wnęk-Joniec
Jest mamą i psychologiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.
By im pomagać stworzyła program komunikacji pozbawionej przemocy: Komunikacja Przyjazna Dziecku.
Współpracuje ze żłobkami samorządowymi, przedszkolami, prowadzi zajęcia dla studentów Instytutu Pedagogiki oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Przeprowadza szkolenia dla personelu krakowskich publicznych placówek opieki nad dziećmi pod opieką Biura Ochrony Zdrowia UMK, wg autorskich programów m.in. Przeciwdziałania Przemocy Emocjonalnej, Kompleksowego Programu wspomagania rozwoju społeczno – emocjonalnego małego dziecka, w placówce opiekuńczej oraz programu: Niedyrektywne formy pomocy dziecku z problemami emocjonalnymi jako element wspierania małego człowieka w rozwoju w placówce.
Prowadzi autorskie warsztaty Dobrej Adaptacji, warsztaty Umiejętności dotyczące świadomej wrażliwości na Dziecko, warsztaty niedyrektywnej komunikacji oraz pracy z emocjami. Stale współpracuje z oddziałami MOPS, szkołami oraz Przedszkolami Samorządowymi oraz Niepublicznymi, a także z Ośrodkami Pomocy Dziecku w wielu miejscach w całej Polsce.
Pracuje w Fundacji na rzecz zapobiegania przemocy wobec dziecka “Podaruj mi skrzydła” W jej ramach prowadzi w Krakowie regularne Warsztaty dla Dzieci, Którym Trudno Się Spotkać” dla dzieci, które z różnych powodów mają kłopoty z adaptacją i komunikacja. Także dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. To zajęcia cykliczne dla dzieci i ich rodziców. Regularnie prowadzi także warsztaty dla Personelu i osÃģb pracujących z dziećmi, studentów UJ i UP oraz spotkania praktyczne dla Rodziców. Pracuje w Klinice Neonatologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Jest także żoną oraz mamą . Publikacje: m. in.: “Nie przydeptuj małych skrzydeł czyli o niezamierzonych zranieniach”, “Pomóż mi zostać tutaj”, “Dobry początek”.
Joanna Maghen
Założycielka Polskiego Instytutu Motessori
Viola Łabanow
Klawesynistka, animatorka, założycielka i prezes Fundacji Muzyka jest dla wszystkich, członek Zarządu Polskiej Rady Muzycznej.
Absolwentka Wydziału Instrumentalnego oraz Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od wielu lat związana z Warszwską
Operą
Kameralną.
Aktywnie działa na rzecz upowszechnienia standardów edukacji muzycznej i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w edukacji muzycznej w Polsce. Jest zwolenniczką
zmian systemowych wspierających rozwój amatorskiego muzykowania i powszechny dostęp do edukacji muzycznej dla wszystkich dzieci, nie tylko najzdolniejszych.
Ekspert
Justyna Święcicka
Psycholog
Psycholog, autorka książek dla dzieci i młodzieży, poradników psychologicznych oraz scenariuszy do filmów edukacyjnych.
Od kilku lat pomaga dzieciom i rodzicom m.in. w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej Uniwersytet dla Rodziców oraz w Centrum do Spraw Dzieci Zdolnych.
Prowadzi zajęcia z twórczego myślenia dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej oraz warsztaty dla rodziców. Członek Rady Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom. Współpracuje z Twoim Dzieckiem, konsultuje artykuły do tygodników. Propaguje wiedzę psychologiczną w radiu i telewizji.
Dzieci uczą się doświadczać różnych sytuacji, uczą się także przez modelowanie i naśladownictwo. Bohater który wzbudza zainteresowanie i sympatie staje się modelem a jego zachowania będą chętniej naśladowane w przedszkolu, w szkole czy w domu. Warto więc zastanowić się, czego uczymy i jakie zachowania modelujemy.